Τρίτη 27 Σεπτεμβρίου 2011

ΕΠΙΤΑΚΤΙΚΗ ΑΝΑΓΚΗ Η ΕΠΑΝΑΣΥΣΤΑΣΗ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ

--- Του ΣΤΑΜΑΤΗ ΚΑΡΜΑΝΤΖΗ--
Προέδρου του Λιμενικού Ταμείου Χίου
Περιφερειακού Συμβούλου Βορείου Αιγαίου 
«εκ της θαλάττης άπασα ήρτηται σωτηρία».
                                                                         Ξενοφών
      Από της αρχαιότητος , είναι γνωστή σε όλο τον κόσμο η δύναμη, η αξιοπιστία και η αρτιότητα της  Ελληνικής  ναυτικής δύναμης. Όλοι οι Έλληνες γνωρίζουμε ότι  στη μακραίωνη Ιστορία μας,  η Εμπορική Ναυτιλία διαδραμάτισε  (και συνεχίζει να διαδραματίζει)  σημαντικό ρόλο,  τόσο στην οικονομική  και πολιτιστική ανάπτυξη της χώρας, όσο και στη διεθνή προβολή  του Ελληνικού ονόματος. Το Ελληνικό επιχειρηματικό δαιμόνιο έχει δώσει στη χώρα μας την παγκόσμια πρωτιά στο δυσκολότερο και πιο ανταγωνιστικό πεδίο οικονομικής δράσης: Τις διεθνείς θαλάσσιες μεταφορές. 
 Στη δύσκολη οικονομική και πολιτική περίοδο που περνά η χώρα μας, τη δυσκολότερη τα τελευταία μεταπολεμικά χρόνια, οι δύο πυλώνες στους οποίους θα μπορούσε να στηριχθεί (για να υπάρξει ανάπτυξη και να καταφέρουμε μακροπρόθεσμα τουλάχιστον να βγούμε από την κρίση) είναι η Ναυτιλία και ο Τουρισμός.

Η σημερινή κυβέρνηση με την ανάληψη της εξουσίας κατήργησε το ΥΕΝ, το οποίο συγχωνεύτηκε με το νέο υπουργείο Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, μεταφέροντας τα τμήματα του Λιμενικού Σώματος στο υπουργείο Προστασίας του Πολίτη. Ύστερα, στον ανασχηματισμό του Σεπτεμβρίου του 2010, αναίρεσε την παραπάνω κίνηση, δημιουργώντας το υπουργείο Θαλασσίων Υποθέσεων, Νήσων και Αλιείας, ενώ το Λιμενικό παρέμεινε στο υπουργείο Προστασίας του Πολίτη. Τέλος, σε λιγότερο από ένα χρόνο λειτουργίας, το Υ.Θ.Υ.Ν.ΑΛ. συγχωνεύτηκε με το υπουργείο Ανάπτυξης.
H συγχώνευση ενός τόσου νευραλγικού Υπουργείου και η μεταφορά των αρμοδιοτήτων, οι οποίες είναι πολλαπλές και ποικίλες, σε άλλο ήδη φορτωμένο Υπουργείο, δημιούργησε μια χαώδη κατάσταση. Παράλληλα, οι αλλεπάλληλες αλλαγές στα διοικητικά όργανα και τις δικαιοδοσίες τους, έχουν δημιουργήσει δυσκολίες στην ομαλή λειτουργία του ναυτιλιακού κλάδου της χώρας.
Ακόμη και ο αναπληρωτής Υπουργός  Χάρης Παμπούκης (ο οποίος είχε αναλάβει τα θέματα ναυτιλίας του Υπουργείου Ανάπτυξης) ,μη μπορώντας να αντέξει, αλλά και να εξηγήσει την αδικία που υφίσταται η Ελληνική Ναυτιλία, διαφώνησε έντονα με τον Πρωθυπουργό για τη επιμονή του να μην υπάρχει Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας.

Η χώρα χρειάζεται έναν ενιαίο, οργανωμένο και υπεύθυνο φορέα που θα αντιμετωπίζει και θα διαχειρίζεται συνολικά τα θέματα της ναυτιλίας και δεν μπορεί να είναι άλλος, παρά το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας

Το Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας όταν ανασυσταθεί ,  μπορεί να λειτουργήσει ως θεσμικό εργαλείο όχι μόνο της Ελλάδας αλλά και της Ευρώπης,. γιατί εκπροσωπώντας το 50% της Ευρωπαϊκής Ναυτιλιακής δύναμης (τόσο δυνατή είναι η Ελληνική Ναυτιλία), είναι ουσιαστικά ένα Ευρωπαϊκό θεσμικό όργανο πού έχει καθοριστικό ρόλο στη διαμόρφωση του ρυθμιστικού πλαισίου του Παγκόσμιου Θαλασσίου Εμπορίου.

Μια  υγιής Ελληνική ναυτιλία αποτελεί σημαντικό πυλώνα της οικονομίας και εξασφαλίζει την καλή λειτουργία και άλλων σημαντικών κλάδων οι οποίοι εξαρτώνται άμεσα από αυτήν, όπως η ναυπηγική βιομηχανία .

Η ναυτιλία και ο τουρισμός είναι οι πιο εξωστρεφείς κλάδοι  της Ελληνικής οικονομίας:
-       φέρνουν συνάλλαγμα,
-       γεφυρώνουν το έλλειμμα του εμπορικού ισοζυγίου,
-       δημιουργούν χιλιάδες νέες θέσεις εργασίας,
-       ενδυναμώνουν την Οικονομία μας  και ωφελούν ολόκληρη την Κοινωνία.

Οφείλουμε πολλά στην Ελληνική Ναυτιλία, στη μεγάλη ναυτική οικογένεια και τους Έλληνες ναυτικούς. Οφείλουμε να επαναλειτουργήσουμε το Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας άμεσα, για να συνεχίσουμε απρόσκοπτα την επιτυχημένη πορεία, που ανακόπηκε την τελευταία διετία.
το παρόν άρθρο δημοσιεύτηκε στον τοπικό τύπο στις 22Σεπτεμβριου 2011.