ΠPOTAΣH ΓIA AΞIOΠOIHΣH YΠAPXONTOΣ ΛIMANIOY
2006 ! Aπό τον Πρόεδρο του Λιμενικού Ταμείου Στ. Κάρμαντζη. 2006 !
( ΑΛΗΘΕΙΑ 24/05/2006 )
24 / 05 / 2006 Παρουσιάστηκε από τον Πρόεδρο του Λιμενικού
Ταμείου Στ. Κάρμαντζη η πρόταση του λιμενικού ταμείου που επιμελήθηκε ο
καθηγητής του Μετσόβειου Πολυτεχνείου στο εργαστήρι λιμενικών
εργαστηρίων Σαμψών Αζορίδη.
Με το επιχείρημα ότι είναι μια πραγματική και υλοποιήσιμη πρόταση, από
οικονομικής κυρίως πλευράς, αλλά και μια πρόταση που θα δώσει λύση για
το ενδιάμεσο διάστημα (αν υποθέσουμε ότι θα γίνει ποτέ το λιμάνι που
ευελπιστεί η ΝΑΧ ότι θα κατασκευαστεί στο Kοντάρι), ο κ. Κάρμαντζης
παρουσίασε την πρόταση αυτή.
Για άλλη μια φορά αποδείχθηκε όμως ότι ο Χιώτης δεν είναι λάτρης του
διαλόγου και της σύνθεσης απόψεων, αλλά του μονόλογου. Μόνο έτσι
μπορούμε να εξηγήσουμε το ότι αμέσως ορθώθηκαν ένα σωρό από εμπόδια και
κριτικές σε βάρος της πρότασης αυτής, που στο κάτω - κάτω αποτέλεσε το
αποτέλεσμα ενός προβληματισμού.
Λιμάνι γρήγορα και οικονομικά υποστήριξε ότι υπόσχεται η πρόταση την
οποία και παρουσίασε χθες ο Πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου Σταμάτης
Κάρμαντζης.
Παρουσιάστηκε η πρόταση του λιμενικού
ταμείου την οποία επιμελήθηκε ο καθηγητής του Μετσόβιου Πολυτεχνείου
στο εργαστήρι λιμενικών εργαστηρίων Σαμψών Αζορίδης.
Βασικά στοιχεία της πρότασης είναι το μπάζωμα του χώρου μπροστά από το
ξενοδοχείο Χανδρής και η δημιουργία στην εξωτερική πλευρά μιας μεγάλης
προβλήτας όπου θα μπορούν να δένουν μεγάλα κρουαζιερόπλοια.
Aφήνει το άλλο ως έχει, με πλήρη αξιοποίηση δηλαδή, συν αυτή, που θα προσφέρει η προβλήτα της μαρίνας, ενώ την κύρια λειτουργία του ―και ειδικά για εξυπηρέτηση κρουαζιερόπλοιων― τη μεταθέτει σε μια προβλήτα που ξεκινάει απ' τον κόκκινο λιμενοβραχίονα και σημαδεύει τον Tσεσμέ.
Aφήνει το άλλο ως έχει, με πλήρη αξιοποίηση δηλαδή, συν αυτή, που θα προσφέρει η προβλήτα της μαρίνας, ενώ την κύρια λειτουργία του ―και ειδικά για εξυπηρέτηση κρουαζιερόπλοιων― τη μεταθέτει σε μια προβλήτα που ξεκινάει απ' τον κόκκινο λιμενοβραχίονα και σημαδεύει τον Tσεσμέ.
Έτσι προβλέπει την ταυτόχρονη πρόσδεση δύο πλοίων, ενώ ως χερσαίο χώρο χρησιμοποιεί αυτόν που θα μπαζωθεί μπροστά στου «Xανδρή», αξιοποιώντας μια τεράστια έκταση ως χώρο στάθμευσης νταλικών, I.X. κλπ., κτήρια και άλλες υπηρεσίες.
Ο προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται στα 15,5 εκ ευρώ στα οποία δεν
περιλαμβάνονται οι μελέτες. «Καλοδουλεμένη, καλοστεκούμενη από
οικονομικής πλευράς υλοποιήσιμη και πραγματική» χαρακτήρισε την πρόταση
του λιμενικού ταμείου ο πρόεδρός του Στ. Κάρμαντζης.
Είπε ότι η πρόταση αυτή δεν έρχεται εμπόδιο στο
νομαρχιακό σχεδιασμό για την κατασκευή του νέου λιμανιού στην περιοχή
της «Θοδώρας» αλλά δίνει λύση για το μεσοδιάστημα με δεδομένο ότι είναι
ένα έργο το οποίο μπορεί να ολοκληρωθεί γρήγορα με στόχο πάντα την
τουριστική ανάπτυξη.
Η χρηματοδότηση σύμφωνα με τον κ. Κάρμαντζη μπορεί να εξασφαλιστεί με τρεις τρόπους:
α) Από την κυβέρνηση και εθνικούς πόρους
β) Μέσα από το ΣΔΙΤ, δηλαδή τη σύμπραξη Δημόσιου με ιδιωτικούς φορείς (σενάριο για το οποίο ήδη έχει εκδηλωθεί ενδιαφέρον).
γ) Από δάνειο που θα πάρει το Λιμενικό Ταμείο αν και εφόσον η κυβέρνηση προχωρήσει στη μετατροπή των Λιμενικών Tαμείων σε ΑΕ.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------